Ответ, 167.

О сколь ваше удивительное пристрастие к новотворному священству! Котораго писания и котораго правила вы к своему криворазвращению припрягати не потщастеся! Но и зде, аще явне и не указал еси, о чюдне, обаче мы вемы, яко сей разум ваш к 15 правилу второперваго собора влечется, еже якобы тамо не за ради точию от погрешающаго в правоверии епископа священник, зазрение полагаяй, отходит, но яко бы от того неправовернаго епископа и с полученною хиротониею отходя, и с тою приемлется честно от правоверных, в чесом зело погрешающе обретаетеся. Понеже то правило 15-е второперваго собора сему разуму отнюд не причастно есть, яко же самое то Ответ, 167. правило яснейше укажет, егоже слагающе того же собора с 13-м правилом (удобоятнаго ради познания), глаголющия сице [Кормч. второперваго собора прав. 13 и 15, лист 221]: "Аще который, рече, презвитер, или диакон, якоже се мня, сведый своего епископа согрешша,прежде суда и уведения всех епископ собора отступит от общения его, и не поминает имени его в службе, да извержется, и всея священническия чести да будет лишен; последующии же ему, аще суть священницы, своея чести да отпадут: мниси же и мирстии человецы да отлучатся, дондеже обратятся". (Ниже, в 15 правиле:) "Аще же нецыи отступят от некоего епископа, не греховнаго ради извета, но за ересь его, от Ответ, 167. собора или от святых отец не ведому сущу, таковии чести и приятия достойни суть, яко правовернии". До зде от правила.

Внемли убо разуму сих правил, в них же сие обретается:

Первое. Яко отлучающихся священников, или мирских человек от епископа, за греховныя действа, прежде собора всех епископ, овых из санов извергают, других же от церкве отлучают.

Второе. Аще же кия отлучаются и кроме соборнаго суда от епископов своих, но за ересь кую либо, ведомую или неведомую от святых отец, таковии не точию казни никаковыя не понесут за свое безвременное отлучение, но и чести и приятия достойни, яко сущия правоверию опаснии хранителие Ответ, 167. обрящутся.

Но можеши ли зде вместити свое разумение, яко отступившии от епископа, ересь имущаго, отступиша и с хиротониею, от еретика имеюще ю? Отъиди, — понеже зде не глаголет, яко сии презвитери в таковом разуме от имеющагося епископа хиротонисашася, но едино точию засвидетельствует тех за ересь отлучение, яве яко внове от таковаго епископа воспроповеданную. Понеже и от сего явствуется, яко от внове зачатыя епископом ереси отлучение презвитеров правило сие показует, яко аще, рече, и до соборнаго суда отлучаются от епископа за ересь, чести и приятию суть достойни. Убо явленнейше есть, яко сие правило 15, не от таковых епископов о отлучающихся Ответ, 167. священницех изглашает, кия (епископи) в себе давную и явную имеюще бяху ересь, и от собора православных конечне за ту отлучени и извержени быша и клятве церковней предани, но и еще от собора, или от киих святых отец неведому сущу. Яве, яко мнению вашему изглашение того правила всячески не согласует (но в настоящем правиле 15 отнюд сего не изображается, убо и влечение вашего разума ко оному отнюд неправедно и неправильно). Изволяяй же да чтет 69-й ответ о пределе суда церковнаго на воставляющих ереси. Но коему бы вещь сия удивлению достойна была, или вам помощна, аще бы до собора и конечнаго извержения и от таковых Ответ, 167. поставлени бы были? Понеже священства изобнажается епископ, или презвитер за противность в правоверии на соборе; до собора же от многих еретиков тайны принимахуся, якоже от Павла Самосатскаго, и от Нестория, и от прочих множайших; последи же собора отец и по осуждении, не ктому приимахуся от них тайны. Но в настоящем 15 правиле отнюд сего не изображается: убо и влечение вашего разума ко оному отнюд не праведно и не правильно. Такожде и изъяснитель сего 15 правила, преподобный Матфей Властырь, вам согласнаго отнюд не назнаменует, якоже он состава 600-го во второй на десять главе, тако пиша, глаголет: "Аще ли же патриарх негли Ответ, 167., рече, или митрополит, или епископ, которую убо ересь, от божественных отец зазренную, народне и нагою проповедует главою: иже от того приобщения освеняющи, или ограждающе себе, не точию не достойным муце быти, но и прикладныя православным почести да сподобляются. Не бо епископом, но лжеепископом и лжеучителем зазреша; не в раздоры соединение церковное разсекоша, но и от раскол и раздор церковь потщашася разрешити, елико по тех силе. Чего ради и мы, добре творяще, ветхаго Рима отрекохомся приобщения и прежде соборнаго разбрания и суда". Согласует же сему и священный Златоуст, повелевая от зазорно живущих священников не отлучатися, от погрешающих же о вере Ответ, 167. не точию отлучатися, но и судити оных не запрещает, о чесом в Беседах на послание к Тимофею 2-е, тако глаголет: "Яко подобает повиноватися учителем и священником, и не судити их, аще и житие имут укорное; аще же о вере погрешают, тогда не подобает покарятися им, но и отбегати и судити их". Бес. апостольск., л. 2508.



Изволяяй же ведати о сем пространнее, да прочтет ответ 10. Мы же согласне вышепредложенному 15 правилу согласная отдавше, и известне уведевше, кия и от них отступающия от своих епископов зазренни и отвержени, кия же чести и приятию достойни показуются: и тако с выше надлежащаго от себе не глаголем Ответ, 167..


documentapwcytt.html
documentapwdgeb.html
documentapwdnoj.html
documentapwduyr.html
documentapweciz.html
Документ Ответ, 167.